Jamal Dedah Kenapa Dia Imamkan Solat Pukul 11:45 Pagi?

loading...
Jamal Dedah Kenapa Dia Imamkan Solat Pukul 11:45 Pagi?
SEBUAH gambar dimuat naik ke halaman facebook Ketua Samseng baju merah, Datuk Jamal Yunos atau lebih dikenali sebagai Jamal Jamban, menyaksikan dia mengimamkan solat bersama pengikut-pengikutnya.
Gambar ini tiba-tiba menjadi viral, naik di newsfeed facebook membuatkan aku rasa pelik apa yang menarik sangat dengan gambar Jamal Jamban imamkan solat?
Rupa-rupanya orang ramai mempersoalkan solat apa yang diimamkan oleh Jamal Jamban ini? Pada awalnya difahamkan, penyokong baju merah (sebut samseng baju merah) mendakwa mereka menunaikan solat Subuh.
Namun melihatkan suasana di luar masjid yang terang-benderang (boleh dilihat dari tingkap kaca masjid dalam gambar), samseng baju merah menukar kenyataan mendakwa mereka sebenarnya sedang menunaikan solat Zuhur.
Namun jawapan itu tetap dipertikaikan, kerana sebuah jam dinding dalam masjid tempat mereka bersolat itu menunjukkan waktu sekitar pukul 11:45 pagi, belum masuk pukul 12:00 tengah hari pun.
Nak kata Jamal Jamban dan Samseng Baju Merah berada di Sabah atau Sarawak, rasanya setakat ini tidak ada lagi dilaporkan mereka mengganas di Sabah Sarawak.
Aku hanya mampu gelak terbahak-bahak sahaja melihatkan gelagat ketua samseng baju merah ini.
loading...
loading...

1 Response to "Jamal Dedah Kenapa Dia Imamkan Solat Pukul 11:45 Pagi?"

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close